۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

چطور یک میز شام برای مهمانی بعدی آماده کنید؟



بیشتر دوستانم از من خواستن که نشون بدم چطور میزشام را آماده میکنم و همینطور آداب معاشرت یک مهمانی شام.  حالا من تصمیم گرفتم که اینجا چیدن یک میز و قوانین و مقرارت استفاده از آن اشاره ای داشته باشم.
بایدها و نبایدهای یک مهمانی شام .

چند عدد قاشق برای خوردن یک غذا نیاز است؟
بشقاب نان کجای میز باید قرار بگیرد؟
با دستمالهای زیبای تاشو ام چیکار کنم؟
اگر برای شما جالب و حائز اهمیت است که میز شام مهمانی چطور چیده شود، چند قانون ساده را برای شما خواهم گفت.

چطور یک میز شام رو برای مهمانی بعدی آماده کنید؟
موقع تنظیم میز شام قاشق و چنگال غذای اصلی باید نزدیک به بشقاب چیده شود و همینطور به ترتیب قاشق و چنگال پیش غذا دورتر.

و اگر تصمیم به تهیه دسر دارید، بشقاب مخصوص دسر، کارد، چنگال و قاشق دسر باید بالای بشقاب قرار گیرد البته به صورت افقی.
وهمچینین اگر میخواهید بشقاب نان و پنیر را سر میز داشته باشید جای آن بالای چنگال سمت چپ میباشد.

برای بیشتر مهمانی های شام، لیوان آب و جام شراب مورد استفاده قرار میگیرد.
جای لیوان ها بالای قاشق سمت راست بشقاب است. لیوان مخصوص آب باید نزدیکترین به مرکز ظرف قرار گیرد جام شراب هم کنار لیوان آب به سمت بیرون قرار میگیرد. 

و اما دستمال سفره، من بیشتر دوست دارم که روی بشقاب قرار گیرد ولی میتونید سمت چپ کنار چنگال قرار بدید دقیقن کنار چنگال نه پایین آن.

فراموش نکنید که نمک و فلفل سر میز قرار دهید، دوتا از مهمترین مواردی که در بیشتر مواقع فراموش میشه!
باید وسط میز در دسترس همه ی مهمانان قرار گیرد. ولی اگر ترجیح میدهید که هر کس نمکدان و فلفل دان خودش را داشته باشد جای مناسب برای آنها سمت چپ بالای اشیای شخصی هر کس میباشد.




خواهش میکنم تزئین میز به سلیقه خودتان فراموش نشود.
 شخصن به قرار دادن گل طبیعی بر روی میز اهمیت بسیاری قائلم.

 درس اول آداب معاشرت زمانی که به مهمانی دعوت میشوید:
1-همیشه به دعوت در عرض یک هفته پاسخ دهید. وقتی نوبت به این میرسه دوستان من بدترین هستند!!! ( و اگر احساس میکنید که در مورد شما دارم صحبت میکنم، پس همینطوره)
2-اگر لباس خاصی برای مهمانی در نظر گرفته شده حتما از آن پیروی کنید.
3-سعی کنید به موقع به مهمانی بروید، میدونم که هیچکس دوست نداره که اولین نفر باشه اما این برای مهمانی شام صدق نمیکنه.
4- در صورت تمایل به آوردن یک همراه آداب معاشرت درست این است که همیشه از قبل با میزبان چک کنید.
5-مودبانه است اگر یک کادوی کوچک برای میزبان ببرید. برای مثال: گل، شراب، شمع، یه چیزی برای دسر، شکلات. (هرگز به مهمانی شام دست خالی نروید.)
منتظر درس دوم باشید، آداب معاشرت مهمانی شام برای میزبان.


این هم یک میز چای برای شما :)








هیچ نظری موجود نیست: