۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

برنـــــج تفــــت داده شده - Fried Rice - Kao Pad - (سرو 1-2)



این‌بار یک غذای اصلی بسیار خوشمزه انتخاب کردم، مطمئن هستم بیشتر مشکل‌پسندان که فقط طعم غذاهای ایرانی را دوست دارند، از طعم و مزه این غذا لذت خواهند برد. مزه این غذای بسی نزدیک به غذاهای خودمان می‌باشد. تنها کمی تفاوت در طرز تهیه آن سبب ایجاد تنوع برای شما و یا مهمانان دلبندتون می‌شود. این برنج بسیار آب‌دار یا به زبان ساده تر شفته است. اگر مهمان شما از افرادی است که تعصب در نوع پخت برنج دارد و فقط برنج دون را برنج می‌داند، به شما توصیه می‌کنم از پختن این غذا برای این اشخاص خودداری کنید ;)!

مواد مورد نیاز:

2 قاشق غذاخوری روغن گیاهی
1/2 یک گوجه‌فرنگی
2 قاشق چای‌خوری سس ماهی
1 1/2 فنجان برنج پخته شده
1/2 فنجان مرغ یا هر نوع گوشت دیگه (گیاهخواران دوست‌داسشتنی می‌توانند قارچ جایگزین کنند.)
1/2 یک پیاز خرد شده
1/2 آبلیمو تازه
1 قاشق غذاخوری پیازچه خرد شده
1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده
1 عدد تخم‌مرغ*
1 قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی

طرز تهیه:

1- روغن گیاهی را به ماهیتابه‌ای که از قبل داغ کرده‌اید اضافه کنید. سیر، پیاز و مرغ را تفت دهید.
2- تخم‌مرغ را در ماهیتابه بشکنید و با اسپاتول یا کفکیر آن‌را باز کنید و بهم بزنید!
3- برنج را اضافه کرده سویا سس، رب گوجه و گوجه‌فرنگی را بریزید.
4- به تفت‌دادن ادامه دهید تا جایی که برنج با بقیه مواد خوب مخلوط شود.
5- در آخر پیازچه را اضافه کنید. حالا نوبت سرو است، به ظرفی که برای سرو در نظر گرفته‌اید منتقل کنید و تزئین غذا را فراموش نکنید! اگر شما یا مهمان‌تان مانند من غذای تند را دوست دارد، با سس تند چیلی** سرو کنید :).

*دوستانی که وبلاگ من را دنبال می‌کنند از دیدن علامت ستاره کنار تخم‌مرغ متوجه منظور من هستند که شخصا از تخم‌مرغ درون هیچ غذایی استفاده نمیکنم! دلیلش را هم قبلا گفته‌ام، ولی برای افرادی که تازه به وبلاگ من آمده‌اند مجدد توضیح بدم که  طعم تخم‌مرغ را به تنهایی دوست دارم ولی زمانی که با غذایی استفاده شود طعم آن غالب به مزه اصلی غذا می‌شود، پس به شما هم پیشنهاد می‌کنم که از آن در غذا استفاده نکنید!

**دستور سس چیلی تایلندی هم بسیار ساده است، چیلی، سیر، کمی سس ماهی، کمی سویا سس و مقداری آبلیموی تازه.



(من میگو و هشت‌‌پا را کباب کردم، دستور اصلی را خیلی دنبال نکردم، کاری که بیشتر مواقع انجام می‌دهم!)

هیچ نظری موجود نیست: