۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۳, سه‌شنبه

سالاد پاپایا Papaya Salad - Som Tum (سرو1)



سالادی خوشمزه و با طعمی بسیار متفاوت که پیشنهاد میکنم اگر تا به حال امتحانش نکردید حتما این سالاد را برای خودتان درست کنید و لذت ببرید. روش درست کردن این سالاد خیلی جالب و هوس انگیز است :)!
این سالاد از خوشمزه ترین سالادهایی است که من تا به حال خوردم. اگر درست کردید خواهش میکنم برای من نظر بگذارید و بگویید به اندازه من از این سالاد خوشمزه لذت بردید یا نه :)؟!


مواد مورد نیاز:



1 2/1  قاشق غذاخوری شکر خرما یا شکر قهوه ای
2/1  لیمو ترش
50 گرم پاپایا* یا خیار یا هویج  به صورت رشته رشته
1 عدد لوبیای سبز حدود 1 سانتی متر قطعه کنید
2 عدد سیر
2 قاشق غذاخوری سس ماهی (گیاهخواران از1 قاشق چایخوری نمک استفاده کنند)
2-3 فلفل چیلی
2 عدد گوجه فرنگی از وسط به دو نیم کنید
20 گرم بادام زمینی بو داده شده

طرز تهیه:



1- پاپایا را پوست کنده و هسته های بسیار ریز آن را در آورید.
2-  به رشته های بلند و باریک ببرید.**
3- سیر و فلفل را درون هاون را ریخته و کمی بکوبید سپس بادام زمینی، لوبیا و گوجه فرنگی را اضافه کنید و شروع به کوبیدن کنید تا جایی که آب گوجه و لوبیا در بیاید.
4- پاپایا، سس ماهی، آب لیمو ترش و شکر خرما را هم اضافه کنید.



5- در هاون همه مواد را ریخته و خوب با هم مخلوط کنید.



برای سرو با لیمو ترش و فلفل چیلی (مورد علاقه من:)) تزیین کنید.

* جستجوی من برای معادل فارسی پاپایا به عنبه هندی ختم شد! ولی مطمئن نیستم درست هست یا نه؟
** از این وسلیه ای که در عکس پایین گذاشتم میتوانید جهت رشته کردن استفاده کنید. اگر این ابزار را نداشتید رنده کنید. ( از رنده نسبتا درشت استفاده کنید.)


هیچ نظری موجود نیست: