۱۳۹۰ فروردین ۲۴, چهارشنبه

به همین سادگی (کیک سیب)


برای امروز تصمیم گرفتم درس آشپزی من در آوردی را  با شما قسمت کنم! میگم من در آوردی، چون دو دستور را مخلوط کرده و یک کیک بسیار خوشمزه درست کردم.
نه اسمش رو میتونم  کیک بذارم، نه تارت چیزی مابین این دو است، اما مطمئنم که از پختش پشیمون نمی شوید. در هر صورت چون طرز پختش به کیک نزدیک تره، پس بهش میگم:
کیک سیب ساده 

مواد مورد نیاز:

4 عدد سیب (شخصا تنوع رو ترجیح میدم پس از 1 عدد سیب سبز، 1عدد سیب گلاب، 1عدد سیب قرمز و 1عدد سیب زرد استفاده میکنم)
آبلیمو برای جلوگیری از تغییر رنگ سیب ها.
2 قاشق غذاخوری کره
1-2 قاشق غذاخوری شکر (یا به سلیقه خودتون)

برای خمیر کیک:

1 فنجان آرد
3/4 فنجان شکر
2 عدد تخم مرغ
1/2 فنجان روغن کانولا
1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
1 قاشق چایخوری وانیل
2-3 قاشق غذاخوری شکر دمرارا* (اختیاری)

طرز تهیه:

فر را از قبل در دمای 175 درجه سانتی گراد روشن کرده. قالب 22 سانتی متری خود را چرب کرده و روی آن کمی آرد بریزید. (قالب کمری یا قالب معمولی، اگه ترجیح میدید که بیرون قالب سرو کنید قالب کمری را انتخاب کنید.)

هسته سیب ها را درآورده و سپس با چاقو به قطعات باریک همانند عکس زیر تکه تکه کنید، آبلیمو را فراموش نکیند به محض قطعه کردن سیب ها آبلیمو را اضافه کنید. فکر کنم 1 قاشق غذاخوری برای 4 عدد سیب کافی باشه!

کره را در ماهیتابه ریخته و اجازه دهید با حرارت کم ذوب شود، سیب ها و 1-2 قاشق غذاخوری شکر سفید را اضافه کنید. 10 تا 15 دقیقه برای نرم شدن سیب ها کافی است. مقداری از سس به خورد سیب ها می رود ولی اگر دیدید که بیش از حد در حال تبخیر شدن است حرارت را کمتر کنید.



حتما با دیدن دونه های قهوه ای کمی تعجب کردید :) من به سیب ها کمی دارچین اضافه کردم برای به دست آوردن  طعمی متقاوت :)! شما میتوانید در آخر که کیک پخته شد، پودر دارچین را بر روی سطح آن بریزید.

در حالی که سیب ها روی شعله گاز هستند بقیه مواد را جهت تهیه خمیر کیک مخلوط کنید (به جز شکر دمرارا).
آرد، شکر، تخم مرغ ها، روغن، بکینگ پودر و وانیل. نیازی به همزن برقی نیست، با قاشق معمولی میتوانید مواد را مخلوط کنید.
نیمی از سیب ها را برای طعم بهتر به مخلوط خمیر اضافه کنید، سپس خمیر آماده شده را درون قالبی که از قبل چرب کرده اید بریزید. بقیه سیب ها را روی خمیر بگذارید.



روی کیک شکردمرارا ریخته (اختیاری) و برای 1 ساعت درون فر قرار دهید.

اجازه دهید که کیک خوب سرد شود و سپس از قالب خارج سازید.

اگر در فصل تابستان میل کردید میتوانید در کنار کمی بستنی وانیل سرو کنید، ولی در زمستان با یک قهوه اسپرسو بسیار دلچسب خواهد بود. (راستی همینجا بهتون قول میدم  بعدا یک پست در مورد انواع قهوه ها بذارم!)


نوش جان. جای من هم خالی کنید :).


*شکر دمرارا  Demerara
Demerara نوعی شکر تصفیه نشده با دانه بزرگ و رنگ پریده به رنگ زرد طلایی می باشد.






انواع شکر قهوه ای:

1- شکر قهوه ای
2-شکر قهوه ای تیره
3-شکر قهوه
4- شکر خام
5- شکر موسکوادو یا شکر سیاه
6-شکر دمرارا یا شکر تصفیه نشده




هیچ نظری موجود نیست: